Cuma, Ağustos 31, 2012

BAŞKALDIRAN KURŞUnKALEM

Ferhan Şensoy deyince aklıma hep ablam gelir. Onunla kitaplarını keşfettim, izlediğim ilk oyununa beni o götürdü. Nazım Hikmet Kültür Merkezi'nde kitabını imzalattığı o akşam nasılda mutlu anlatmıştı, Ferhan Şensoy'un elleri sıcacıktı, gülümsemesi de bir o kadar sıcak ve içtendi.
"Kalemimin Sapını Gülle Donattım" keyifle okuduğumuz bu kitabın ikincisini yıllardır bekliyoruz. En son "Hacı Komünist" zamanlarında Okan Bayülgen'e çıkmış, Bayülgen'in, kitabın devamının ne zaman çıkacağını sorması üzerine çalışmaya devam ettiğini, geriye giderek yazmanın zor olduğunu, o dönemlerin gazete haberlerine ihtiyacı olduğunu belirtmişti. Aradan geçen uzun yıllardan sonra bir gece tam da tatildeyken rüyamda Ferhan Şensoy'u gördüm. Uyandıktan kısa bir süre sonra ablam aradı ve sevinçle kitabın ikincisinin çıktığını, siparişini verdiğini anlattı :) Böyle güzel tesadüfleri seviyorum :)


Dün, Remzi Kitabevi'nde kitabıma kavuştum. "Başkaldıran Kurşunkalem" Kitabın kapağında anneannesi , Rukiye Ünüulu ile çekilmiş fotoğrafıyla gencecik bir Ferhan Şensoy.
Diyor ki;
bir ırmak kıyısında doğdum ben
bu yüzden
bir ırmak romandır bu özgeçmişsel
hem el yazması
elle tutulan
elde var ikinci cilt
sapını gülle donattığım kalem
başkaldırıyor 
kurşun olarak
dağlardan geliyor ırmak.


3 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Güzel bir insan daha ne
söylenebilir ki.

Judy Abbott dedi ki...

of ben hemen okuyup bitirdim. Şahane idi.
şimdi devamı için daha kaç sene bekleyeceğiz acaba.

Passio-n dedi ki...

"Hacı Komünist" kitabını bulamıyorum.Bulabileceğim bir yer bilen varsa çok makbule geçer.